сряда, 2 май 2012 г.

Руският патриарх наруши протокола заради дядо Максим

Силвия Николова,
В. "Монитор", 27 април 2012 г.


Руският патриарх Кирил наруши протокола заради българския патриарх Максим. Първата му задгранична визита, откакто е на този пост, ще бъде в нашата страна, вместо в Румъния и Сърбия, чиито църкви преди нашата са получили самостоятелност, съобщиха богослови от руската патриаршия в Москва. Той пристига у нас тази вечер. Радвам се на предстоящата среща с патриарх Максим, когото познавам от детството ми. Той, току-що бе ръкоположен, когато посети тогавашния Съветски съюз, съпровождаше с делегация тогавашния български патриарх Кирил в Санкт Петербург, където аз съм роден, а моят баща придружаваше българската делегация от руска страна, разказа руският патриарх Кирил. Бях с баща ми на литургията, в която служеше и патриарх Максим, той се открояваше като енергичен и красив епископ, добави той. По думите му, именно тази среща отпреди 30 години прави посещението му в България особено специално. Светейшият Кирил изрази надежда запо-нататъшното укрепване на добрите контакти между двете църкви. По време на тридневната си визита той ще бъде придружаван неотлъчно от видинския митрополит Дометиан, който завежда международните връзки на Светия синод, лично познава високия гост и е заклет русофил.

Няма коментари: