сряда, 13 юни 2012 г.

Блиц


Сливенският митрополит Йоаникий, и.д. председател на Св. синод:

Синодът ще каже за гей парадите, аз съм изпълнител

Силвия Николова,

В-к "МОНИТОР", 13 юни 2012 г.

- Ваше Високопреосвещенство, отец Евгений е във вашата епархия и той е ваш подчинен. Ще го накажете ли за резките му изказвания срещу гейовете, или ще го подкрепите?

- Не знам още. Първо ще го изслушам. Щом изказването му е съгласувано с Библията, как да го накажа.
- Какво казва Библията по въпроса за еднополовите съвкуплявания?
- Библията не ги одобрява. Там е казано мъжко да не ляга с мъжко като с женско.
- Лично вие подкрепяте ли идеята гей парадите да бъдат забранени?
- Е, за това ще каже Светият синод, аз съм изпълнител.
- Но вие също гласувате на заседание. Каква е вашата лична позиция?
- Ох, не ме питайте за лична позиция. Първо ще обсъдим, после ще гласуваме на заседание.
- Кога ще стане ясно какво точно сте решили окончателно?
- Ще гласуваме декларация утре (днес - б.а.). Еее, много е деликатно. Как да ви кажа... Я си представете, че аз ви кажа едно, пък то излезе друго. Аз първо трябва да бъда морален към себе си.
- Изхождайки от морала към себе си, как ще гласувате?
- Абе, какво да ви кажа. Истината е, че аз съм против. Аз не мога да одобрявам нещо, което Библията не одобрява. Което Библията не одобрява, и аз не одобрявам.
- Чува се, че ще гледате и въпроса за архонството, ще пишете правилник как да става това.
- На този въпрос засега не мога да отговоря, и него още не сме гласували. Още не е внесен на заседание.
- Кой трябва да го внесе?
- Главният секретар на синода или патриархът.
- След като патриарх Максим е в болница, следва вие като и.д. председател на синода да водите дебатите и по този въпрос.
- Е, аз съм един скромен председателстващ, докато патриарха го няма.
- Синодът ще заседава до 22 юни. Кога точно да очакваме правилата и реда за канонизациите на светиите? Не е тайна, че последните канонизации бяха извършени импровизирано, тъй като БПЦ няма приет ред и протокол как да стават.
- Ами то и това е в дневния ред, ама и него не сме гледали. Първо за това се иска размисъл задълбочен, та не можем да кажем кога ще стане. Едни работи са по-трудни за решаване, други – по-лесни.
- Архонството по-лесно ли ще бъде решено, отколкото канонизирането на нови светии?
- Ох, вие ме затруднявате.

Няма коментари: