Силвия Николова,
27 август 2011 г., в. "МОНИТОР
Светият синод най-сетне започна да слага по местата им някои самозабравили се за печалба свещеници, като забрани най-категорично венчавките извън храма. Което, впрочем, бе крайно време да бъде направено. Защото, не е тайна, че алчни попове бързо, бързо щракваха катинара на черквата и тичаха да бракосъчетаят младоженците в ресторанта, край басейна на хотела или където на тях и гостите им е удобно, и да вземат за това полагащия им се „хонорар”, без да го отчетат в църковната каса. Така заради материалното някои духовници забравиха кому служат – на Бога или на Мамона. Ние обаче виждаме. Утешителното е, че дори късно, и Светият синод прогледна за тази истина.Да се прекрати порочната практика за венчаване къде ли не, е трудно занятие. И то не толкова по вина на хората с кръщелни в джоба си, но без вяра в сърцата, колкото на сговорчиви свещеници, за които е по-важно е да си вземат парите от „услугата”, но не и да подготвят младите с наставления за брака в духа на православието. Да сте чули някой поп да покани бъдещите младоженци и кумовете на разговор преди сватбата? Не сте. Така обаче се практикува не само в католическата, но и в останалите православни църкви. У нас дядо поп предната вечер кръщава младоженеца, на следващия го венчава. И го вижда чак когато дойде време да венчава децата му. Затова Синодът, освен да следи за спазването на забраните, трябва да следи и свещениците дали вършат работата си на пастири, или са само едни празнични требничари.
27 август 2011 г., в. "МОНИТОР
Светият синод най-сетне започна да слага по местата им някои самозабравили се за печалба свещеници, като забрани най-категорично венчавките извън храма. Което, впрочем, бе крайно време да бъде направено. Защото, не е тайна, че алчни попове бързо, бързо щракваха катинара на черквата и тичаха да бракосъчетаят младоженците в ресторанта, край басейна на хотела или където на тях и гостите им е удобно, и да вземат за това полагащия им се „хонорар”, без да го отчетат в църковната каса. Така заради материалното някои духовници забравиха кому служат – на Бога или на Мамона. Ние обаче виждаме. Утешителното е, че дори късно, и Светият синод прогледна за тази истина.Да се прекрати порочната практика за венчаване къде ли не, е трудно занятие. И то не толкова по вина на хората с кръщелни в джоба си, но без вяра в сърцата, колкото на сговорчиви свещеници, за които е по-важно е да си вземат парите от „услугата”, но не и да подготвят младите с наставления за брака в духа на православието. Да сте чули някой поп да покани бъдещите младоженци и кумовете на разговор преди сватбата? Не сте. Така обаче се практикува не само в католическата, но и в останалите православни църкви. У нас дядо поп предната вечер кръщава младоженеца, на следващия го венчава. И го вижда чак когато дойде време да венчава децата му. Затова Синодът, освен да следи за спазването на забраните, трябва да следи и свещениците дали вършат работата си на пастири, или са само едни празнични требничари.
Няма коментари:
Публикуване на коментар